END OF begining

Posted by psycho | Posted in | Posted on 3:10 م

http://anzatrailpto.com/wp-content/uploads/2009/07/meet-and-greet.jpg

hi every one
glad to see you again

happy for your reaction

i hope i can be satisfied for every one

اليوم وبكل تاكيد

استكمل كتابه مذكراتى

بالطبع لن اتحدث عن الخمس صفحات الاولى

لانى كتبت فيها عن ليله جميله قضيتها مع جاكلين

كانت ليله لطيفه بالفعل

وانا اعتبرها من اجمل الاشياء التى حدثت لى منذ ان دخلت الجامعه

ليس الليله بالطبع

ولكنها جاكلين

فانا اعرف هناك من يغمز وما الى ذلك

لكن فليغمز فليس هناك حرج

فهذه مذكراتى انا

اعتقد اولا انى لن استطيع ان اسرد عملى وما الى ذلك

قبل اوضح لكم العديد من النقاط المهمه جدا

فساتكلم اليوم عن نشاتى وعائلتى وبعض المعلومات عنى

اعتقد لكى ارضى غرورى كما لو كنت احد هؤلاء الذين يملكون

سيرتهم الذاتيه ومن يبحث  عن اى معلومات عنهم

قلت انى دايفد نورمان

هاهاهاها حسنا لننتقل الى جزء اهم

والدى السير الفريد نورمان ولد وترعرع فى منطقه نوتنجهام

اهناك من لا يعرفها هنا

انها المشهوره بقصه فتى الغابه روبن هود

و اثناء  احتفالات اليوبيل الماسي للملكة فيكتوريا تم رسميا اعلانها بعنوان مدينة نوتنغهام 

درست فى جامععتها بالطبع لمده ليست بالهينه فهى من افضل 70 جامعه

على مستوى العالم

كنا نسكن فى منطقه جميله جدا

اذكر عنوانها حتى الان بالطبع

289 Gladstone Street

 وكان هناك احد الاماكن التى افضلها هناك

الا وهو مسجد يسمى مسجد ابي بكر الصديق كان معلما من المعالم الاسلاميه

وكان لى صديق او اثنين من المسلمين

ولكن لم اختلط بهم كثيرا بحكم دراستى وانشغالى الشديد

واكثر ما يذكرنى بالمنطقه مطعك كردستانى  اكثر من رائع

كان مصمم على شكل تاج محل تماما وهذا ايضا عنوانه لمن يريد الذهاب


Chapel Bar 6

Nottingham City Centre

NG1 6JQ

حسنا  ستسالون بالطبع لما تركت كل هذا

اعتقد انه حب التغيير فانا احب الانطلاق

وكانت حريتى مقيده جدا فى تلك المدينه


وايضا وفقا لاهم مبدا يتماشى معى


إذا هبّت رياحك فاغتنمها

Make hay while the sun shines

فانتقلت الى العاصمه لندن

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Westminster_Bridge,_River_Thames,_London,_England.jpg

بدات حياتى كعامل للديلفرى فى مطعم للبيتزا

مع دراستى بالطبع

ولكنى توصلت الى ان حياتى ستكون اسؤا اذا لم اجد وظيفه سريعه

تخرجنى من هذا الاكتئاب الفظيع

وقبل ان اجد وظيفتى

وجدت  جاكلين

كانت كالزهره الجميله فى جامعتنا وكانت من انبغ الطالبات فى مجالها ايضا

ولم اتعرف عليها سوى بالمصادفه البحته عند اقامه مسابقه فى الجامعه

وكنت ضمن فريقها

ومنذ ذذلك الحين نحن لا نفترق تقريبا

اعتقد انى قريبا ساطلب منها الانتقال للعيش معى

ولكن سانتظر حتى احصل على فرصه مناسبه لطلب ذلك

لن اخبركم باى معلومات لا تحتاجونها عن لندن

ولكن على ما اذكر هذا موقع عمده لندن وبه بعض المعلومات القيمه عن المدينه

http://www.london.gov.uk/

هل اخبركم قليلا عنى

اعتقد انى خجول قليلا , فضولى احيانا , لا بل دائما

اعتقد انى اهوى بشده جمع العملات النادره

وانا اعنى النادره بالفعل

وهذه اهم عمله املكها وترججع للقرن الثامن عشر

http://cgs-uk.biz/uploads/images/CII%20HalfPenny-r.JPG 

وايضا اهوى رصها لصنع اشكل غريبه

وهذه احدى انجازاتى التاريخيه فى ظنى

حيث اضررت الى تجميع فكه قدرها  ثلاثمائه جنيه

وتحويلها الى عملات معدنيه

للحصول على هذا الشكل

http://media.ebaumsworld.com/picture/hippyjump50/coin-balancing-07.jpg 

لا اجد ما اكتبه بالفعل

لا اعرف  لماذا ولكنى اريد الكتابه

حسنا 

ساكتب عن بعض ما استكشفته فى المصحه قبل ان اذهب للعمل فيها

اخبرتكم انا عن المرضى الخطرين

نعم نعم  اعتقد ذلك

هل اخبرتكم عن العامل جريفيون

ماذا لم اخبركم     حسنا حسنا

اعتقد انه يعمل هنا منذ اكثر من خمسه عقود على ما اعتقد فهو يبلغ الخامسه والسبعين او اكثر

واعتقد انه يملك الكثير من المعلومات عن تلك المصحه

ايضا هناك ريتا وسوزى وساره ثلاث ممرضات اعتقد ان سوزى اجملهم

وان كانت تجذبنى ساره بغموضها والسحر الذى يغلفها

اما ريتا فلا تمت للنساء بصله على ما اعتقد

فهى بدينه وتبدو كانثى الايل فى تحركها

هناك التؤام جونى وتونى الطباخان الماهران فى المصحه

وهما اكثر ما لفت انتباهى بحديثهما الضاحك

وغنائهما المستمر فى انحاء الرواق واثناء تقديم الوجبات للمرضى

هناك السيده العجوز مسز شيلبى

لا اعرف اسمها حتى الان ولكن الكل ينادها بهذا الاسم

اعتقد كلكم تعلمون ان هذا اسم زوجها حتى لا يحدث اى اختلاط

ولكنها تبلغ فى اعتقادى الستين او اكثر

وهى غامضه ايضا ولكن نوعيه لا افضلها

وايضا سريعه الغضب بشده

اعتقد انكم ستسالونى متى عرفت كل هذا

فقط فى التدريب الذى استغرق اسبوع كامل حتى اتقن التحرك فى المصحه وممراتها الكثيره

ولكنى بالفعل احب تلك المصحه

لا اعرف لماذا ولكن اشعر انى ساجد نفسى هنا

اتمنى بالفعل ان اكون عند حسن ظن الدكتور ادجار 

فانا اول شاب يعمل هنا بعد رحيل اخر ثلاثه اطباء شباب للعمل فى مصحات اخرى

العدد ليس بكثير

اوف يبدو انى نسيت جاكسون الحارس

حسنا لا كلام عليه بالكثير

ضخم الجثه كالعاده

وشرس

ويحب التظاهر كثيرا

ولكنه امام الدكتور ادجار يصبح كالفار المبلل

هل انتهينا اليوم

اعتقد ذلك فلقد انتهى مخزونى من الكلام

جاكلين تزور ابيها اليوم فى مانشستر

اعتقد انها لن تعود قبل ثلاثه او اربع ايام

واعتقد انى ساتسكع فى الحانه قليلا مع صديقى السوء الذين ذكرتهم من قبل

حسنا ساخبركم بسر صغير ارجو الا يبوح به احد

اولالقد ابتاعت لى جاكلين هديه بالامس

مممممممممممممم

حسنا ساقول ما هى

ابتاعت لى جاكيت من الجلد الاسود

اعتقد انى احبه كثيرا

والسر الاخر الذى لم اتاكد منه بعد

مممممممممممممم

لا اعتقد انى ساقوله اليوم

فلابد للتاكد منه

حتى اكون على يقين مما فى مخيلتى

نهايه سعيده لمذكرات اليوم

ساتصل بستيفن اولا

فهو على استعداد دائم للتسكع

سانهى اليوم بكلمه اخيره لكم


إنّ الطيور على أشكالها تقع

 Birds of a feather flock together

وداعا مؤقتا

ولنلتقى من جديد فى يوم مشمس

Comments Posted (51)

  1. اول تعليق طبعا من نصيب القطه
    هااروح اكمل قرايه وراجعه

  2. ماشى يا قطقوطه
    كملى براحتك

  3. hay ,what agreat memo
    عربى عربى عربى
    بحب الانجليزى جدا بس بلاقى صعوبه فى كتابته بياخد منى وقت لانى موش حافظه الحروف انجليزى على الكى بورد
    جميله المصحه وحسيتنى شايفه الممرضات وكمان الممرضه اللى جاذبك غموضها
    انا هااقول لجاكلين بعد ماترجع من عند باباها
    ومبروك الجاكت الجلد الاسود
    وهااستنى اعرف السر التانى بعد ماتتأكد منه
    بس ممكن نعرفك اكتر
    دااسمك الحقيقى ولا لا
    اسئله كتيره وغريبه جدا ان مدونه تشدنى بشكل غريب كدا
    فيك حاجه حاساها لكن موش متاكده منها

  4. انا
    هههههههههههههه
    والله انا غلبان جدا
    بس انتى مش ملاحظه بس
    يا رب يكون الملل ده عجبك
    انا عارف السرد الكتير رخم
    وكل الناس متوقعه دم واشلاء وجثث
    بس ربنا يسهل
    واشوفلهم شويه من الكلام ده قريب
    عشان ميزهقوش
    منورانى قوى على فكره
    والانجليزى مش رخم قوى
    انتى مدرسه انجليزى يا ستى
    المفروض تحبيه شويه

  5. واااااااااو
    انا بحب التغير وبحب الحريه
    لكن بما اننا موش فى لندن فكل الحريات تكاد تكون معدومه
    شكلى هااحقد واحسد من اولها
    وشكلك هتبقى الدكتور بتاعى بجد
    اقولك سر
    انا رحت لدكتور نفسى قبل كدا وقعدت ارغى واحلل فى شخصيتى بقىىىى
    وفى الاخر الدكتور شد شعره منى وقالى مادمتى بتعرفى تحللى شخصيتك وشايفه كل المشاكل وشايفه كمان الحلول جايالى ليه
    كان دكتور عبيط او انا اللى جننته
    موش عارفه
    وعشان كدا بقولك اهو خلى بالك من عقلك
    هههههههههه

  6. صدقينى يا سكره
    انتى لسه عسل وصغيره برضو على الكلام ده
    الحياه حلوه قوى يا سكره
    ممممممممممممم
    بس دكتور نفسى وشكوى وشيزلونج
    ههههههههههههه
    عارفه
    بتبقى حافظه
    هه هتقولى اقعدى
    هتسالنى عن البارانويا
    هتقولى انى بس متهيالى
    الافلام حرقت كل اللى كان الدكتور هيعمله
    اعتقد هو اللى هيشتكى بعد كده
    والحريه جميله قوى
    بس فعلا معدومه يا قطه
    السكر مبقااش زى الاول
    والحياه مش هتبقى زى الاول
    يبقى فعلا انتى هتجاهدى عشان تفضلى زى الاول
    بس اكيد
    هتقدرى على الاقل
    تعملى حاجه تبقى راضيه عنها
    بس عقلى
    فعلا
    كان نفسى اخلى بالى منه

  7. التعليق وصل مرتين اصل عقبال عندك النت عندنا طيب وابن حلال
    حلو الانجاز اللى عملته بالعملات دى
    انا بحب يبقى معايا فى شنطتى فلوس عمله كوين موش ورق كلها وعملالها كيس
    وكل شويه اقول سره من الدنانير
    وكانت فى فتره من الفترات بحب اجمع العملات بس بطلت من زمان
    بس الشكل دا عباره عن ايه
    لالالالالالالالالالالالالالالا
    استنى هاخمن هو يدى على شكل شجره الكريسماس
    صح
    لو تخمينى صح هتبعتلى شيكولاته من عندك هديه
    وكمان عشان يوم الخميس هاكمل كتيييير من السنين
    هو انا قلتلك صحيح ان انا اكبر منك
    انا اكبر منك وعشان كدا تقولى ياطنط قطقوطه
    هههههههه
    ماشى

  8. ههههههههههههههههههههههه
    اولا الفلوس يا ستى مش بحبها خالص
    بس بحب النادر منها
    لان الناس مش بتستعمله اصلا
    ودى مش كريسماس خالص نهائى
    خمنى تانى
    وليكى شكلاته من عنيا
    بس انتى اطلبى من غير حاجه
    وحكايه انك اكبر منى دى
    ممممممممممممم
    برضو نسيبها لاوانها شويه
    يمكن انا اطلع عمو سايكو
    هههههههههههه
    ماشى يا قطه
    وابقى جربى ترصيهم كده
    هتستمتعى قوى
    بس مش عارف هينفعوا بالجنيه الغريب المصرى ولا ايه

  9. وعشان السكر موش بقى زى الاول وعشان انا بحب التغيير وعشان موش عاوزه ابقى سكره فقولت هبقى ليتل كيتى
    طيوبه وجميله ورقيقه لكن ساعه ماكدا بقى هتتحول وتبقى sooooo bad

  10. ههههههههههههههههههههه
    لا مش قوى كده
    شكلك كويسه وشاطره يا ستى
    وعلى العموم
    انا لو ربنا وفقنى معاكم
    افتح عياده ليه فى النت بقى
    اما اشوف مال الناس
    وانتى كمان نشوف مين الراجل اللى كنتى هتموتيه ده

  11. قعدت اركز فى شكل العملات بتاعتك دى لقيت حاتين واحده بتقول انها صوره درجات سلم والتانيه انها صوره ناس فو اكتاف بعض
    اما الفلوس فانا من اكتر الناس التى لاتحمل للفلوس اى اهتمام سوى انها وسيله فقط
    والجنيه المصرى دا مشرفنا
    ههههههههه
    ماشفتش انت البريزه الجديده شكلها يجنن
    كان معايا من فتره قرش صاغ كانت جدتى مدياهولى بس ربنا مايحكم عليك حنين بنت اختى ضيعتهولى طبعا وموش ممكن تتخيل حزنى عليه اد ايه
    بحس كتير انه واحشنى كنت بحبه جدا
    اه والله اوعى تضحك
    اما السن فانت بتقول انك 21 سنه
    انا 28 سنه
    واااااااو حلو رقم 28 دا

  12. هههههههههههههههههههههههههههه
    ربنا يرجعهولك يا سكره
    يا ستى قرش صاغ ايه بس
    شوفى الجنيه اللى طوله متر بتاع زمان ده
    رهيب
    عارفه كمان بقى
    احلى حاجه بجد
    التذكارات دى
    انا معايا عمله من بتاع محمد على كمان
    بس دى محاظ عليها جدا
    انا مقولتش انا 21
    انا قولت ديفيد نورمان 21
    بس مقولتش كمان انى مش ديفيد نورمان
    وده المشكل

  13. ركزى اكتر هتلاقى كمان شكل لطيف

  14. انا هاساعدك فى العياده بتاعه النت دى بس بشرط تبعتلى عمله اعملها قرش الحظ بتاعى بدال اللى حنين ضيعته
    انت تعرف حكايه قرش الحظ دى انا كنت عارفه قرش الحظ بس ماكنتش اعرف مصدرها او اصل الحكايه لغايه ماصديق حكالى حدوته كانت عن قرش الحظ دا
    ايه دا انا رغاااااايه كتير وانت عاوز تقوم تروح لاصحاب السوء تبعك
    اتصل بستيفن بقى وانا هاقفل وكدا وخلاص
    تصبح على خير
    nighty nighty
    happy day

  15. ماشى يا سكره
    نورتينى قوى على فكره
    وموافق
    هبعتلك عمله احلى من قرش الحظ بتاع العم دهب
    وانا مش هخرج مع ستيفن دلوقتى
    شكلك انتى اللى هتتاخرى
    ليله سعيده عليكى

    good night
    bonne nuit

  16. هو انت مين
    شكلك جاى وناوى انك تربى لنا الخفيف عشان تشتغل بقى وكدا
    يعنى ممكن فى الاخر موش تطلع ديفيد ولاتطلع دكتور ولاتطلع فيه مصحه ولاجاكلين ولالندن ومسز شيلبى ولااى حد من الناس دا وممكن فى الاخر اطلع انا موش انا كمان
    هههههههههههههههه

  17. العم دهب
    لالالا بقى انا موش هامشى
    هههههههههههههه
    انا ركزت تقريبا ممكن نطلع من الشكل دا ببرج ايفل
    ياغلبى يانى

  18. ههههههههههههههههههههه
    فعلا على فكره
    ممكن جدا مبقاش دكتور
    العالم ده صعب تتاكدى من هويه الكاتب
    ممكن اكون واحد بكتب والسلام
    بس ممكن اكون العكس تماما
    واكون صادق
    وده بقى متروك ليكى انتى

  19. اقولك كمان سر
    انا ماعنديش اى حاجه ممكن اتأخر عليها

  20. هههههههههههههههههههههه
    منورانى يا سوكره
    شكل الشيزلونج هنستخدمه

  21. انا عارفه الطريقه دى
    انا ممكن اكون وممكن موش اكون ودا متروك ليكى
    عارفاها
    قلتلك احساسى بيأكدلى انك ولابلاش نتأكد الاول

  22. سر جميل جدا
    انا كان عندى حاجات اتاخر عليها زمان
    بس دلوقتى
    التاخير مبقاش يهمنى قوى

  23. اكيد انا هو يا ستى
    احساس المرأه صح دايما
    قولى قولى
    احنا هنفضفض للفجر على الشيزلونج

  24. اميلك اسمه طعميه ؟!!!

  25. ههههههههههههههههههه
    اسم لذيذ ومقلى
    ومصرى جدا
    وكمان
    صغنون

  26. هههههههههههههههههه
    دكتور شاطر عاوز توقعنى فى الكلام عشان اقولك انت مين وممكن تطلع هو وممكن موش تتطلع هو وتبقى عرفت سر وخلاص
    ايووووووووووووووووه

  27. بس دا الزيت اللى بيتقلى فيه بيتحرق ملايين المرات
    ماخفتش تتحرق ؟

  28. ههههههههههههههههه
    انا طيب جدا على فكره
    بس مش عارف انا اللى فى دماغك ولا لا
    ربنا يسهل
    واكون انا
    وعلى العموم
    انا حاطط بوكس للياهو
    عشان الناس مش بتحب الميل المقلى
    فلو حد نفسه يكلمنى
    انا فاتح دايما بعد اى بوست
    لتلقى التوبيخ لو فى
    هههههههههه

  29. ياغلبى دا انا عملت احتلال بجد
    يلا بقى جهز جيوشك عشان تطرد المحتله من البلوج بتاعك مابدال مااعسى فيها فسادا
    هههههههههههههه

  30. لا خالص
    الدنيا مديانى واقى منها
    بس المشكله فعلا انى خايف اتحرق من الواقى

  31. انا لسه جديد
    اتفضلى احتلى براحتك
    انا فاضى شويه

  32. قولى عندك كام سنه وانا اقولك انت هو ولا لا

  33. السن ده بتاع ربنا
    سيبك منه
    مش مهم قوى
    بس انا اكيد
    فوق التمنتاشر سنه
    عشان ابقى بالغ وانفع اخش على النت
    هههههههههههههههههههه

  34. انت عمال تأكد على انك جديد فى عالم البلوجرز وبما انك دكتور نفساوانى زى مابتقول دا ان دل على شىء يدل على ايه؟
    قول قول وموش تتكسف شكلنا هنعمل بيزنس مع بعض كتير
    انا ماعنديش حاجه اتاخر عشانها وانت كان عندك وخلص
    يبقى تعمل عياده هنا وانا هاكون الكلينك كيبر بتاعتها
    ههههههههههه
    ومرتبى لو سمحت بالدولار الامريكى
    اما بقى عن اهتماماتك فاحب اعرفها
    موش انت قلت كدا

  35. هههههههههههههههههه
    حلو فوق التمنتاشر سنه وتبقى بالغ عشان تخش على النت
    احنا حدانا هنا عيال عندهم شهرين ونص ممكن يدخلوا على النت
    اعرف حد برده موش راضى يعرفنى سنه نهائى كدا
    وبيحب نفس الفيلم اللى انت بتحبه

  36. اولا ان دل يدل على انى مش جديد خالص
    وانى بتوه
    بس برضو وان دل
    ممكن اكون انى بخدعك وانا جديد بس برضو بخدعك
    ليكى انك تستنتجى برضو
    واما عن اهتماماتى يا ستى
    فدى حاجه متتقالش للعامه كده
    عاوزه تعرفى
    البنج بوكس بره اهو وانا فاتح الميل شويه
    ممكن اقولك
    بس انتى اسالى اسئله صح
    بلاش اسئله عامه

  37. ممممممممممممم
    الفيلم مشهور
    والسن
    يمكن اكون انا

  38. I am just back from my Spanish language course.
    About the post ….mmmmm
    Well here you are again holding me in that suspence area , ok…go on…Good for you , you are able to keep me enthusiastic , I am yearning to know more about this weird story.
    This post did not answer any of the questions which I have about you in my mind , yet I can say that I got to know only one thing about you which is that you are really talented , I enjoyed your narrating style , it is similar to some famous narrating styles , It is like that style which you mind find when you go through one of Charles Dickens Novels , I think you are affected by such writing styles …May be !!!
    As for the characters , I am attracted to know more about those vague personalities which you mentioned this time and I really feel that they gonna play a vital role in the elevation of the events.
    Here I should express my admiration of your ability to attract your readers to that suspense area and keep them stuck there till you provide them with more details about the whole issue .
    I am happy my good luck brought me here to your blog.
    Wish you all the very best.
    Keep up with your writings , you are gifted.
    Thanks.
    Regards,
    Baskouta
    As long as we are here in this graveyard I would say nothing but Rest in Peace.

  39. :) mmmmmm
    how should i comment ?? :D this has many sides to talk about and the style is a lovely mixture
    using arabic gives the impression of international novels

    well those are just titles :D i'll be there again for details ;)

  40. كل مرة بتشوقنا اكتر والحمد لله عرفتنا بناس كتير المرة دى
    سرد اكثر من رائع فى انتظار المزيد من الابداع

  41. دكتور سايكو ........
    ايه المدونة الجميلة دي و شكرا اوي على مذكراتك دي و فعلا تستحق المتابعة
    و اكيد هنتابع باذن الله
    شكرا على السرد الجميل و المشوق ده للقصة

    و بتمنى بجد ربنا يسعدك يا رب

    تقبل مروري الاول و ان شاء الله ليس الاخير

    خالص تحياتي

  42. hi baskouta
    really i feel like you know me along time ago
    i love your comments
    and i wait for it
    thank you for all what you say
    and i promise you
    you will enjoy very much
    i am very grateful for you
    many thanks my princess

  43. ok sarah
    the coming post will
    have some details
    cause i want every body excited

    just wait

  44. العفو يا مى
    وباذن الله
    اتكلم اكتر فى البوست الجاى
    تابعينى انتى بس

  45. العفو يا مها
    عجبنى جدا تفاعل الناس
    وفعلا بفرح لما اعرف انها عجبت حد
    شكرا ليكى يا مها
    واتمنى انك تتابعينى

  46. بجد حسيت نى شايفة المصحة قدامى بممراتها ومرضاهاوبتجول فيها هنا وهناك....
    اكدتلى ان جاكلين فريبة منك اوى عشان عرفت تجيب هدية تحبها...
    بس متشوقة اعرف السر لانى بجد فضولية مووت
    فى حاجة محيرانى اسلوبك فى كتابة مذكراتك غير اسلوبك فى ردك على الكومنتات حسيت انك شخصاتين ياترى دة صح ولا .......
    وياريت تقولى ومتخافش مش هقول السر لحد


    نسيت اسال كمان ديفيد دة انت ولا الشخصية اياها؟؟؟؟


    تحياتى

  47. نورتى يا نيفين
    واتمنى اكون جاوبتك وارضيت فضولك
    ومعلش
    هتستنى عليا حبه فى الاجابه التانيه
    او
    امهلينى بعض الوقت
    give me time

  48. شكلى مدمنه سيكو ولاايه
    جيت موش لقيت جديد
    عاوزه اعرف اخبار المصحه ايه عشان اقرر اجى ولا لا

  49. واووو شكلنا هنتابع بجد دى تانى مرة اقرأ البوست ومتشوقه للجديد بس اول مرة مش عرفت اعلق لان النت كان وحش
    وحلوه جدا فكرة جمع العملات
    انا باحب التحليل النفسى جدا
    ودايما كل شىء بتفلسف اوقات بيزهق بس قريب من التحليل
    اتمنى لك السعاده والمزيد من البوستات
    تقبل مرورى
    تحياتى

  50. نزل اهو عشان خاطرك

  51. شكرا يا منىى
    كويس قوى انو عجبك
    والله الواحد بيحس بفرح لما يلاقى مجهوده حد اعجب بيه
    الف شكر ليكى